Fri frakt över 600 kr annars 49 kr

Fri frakt över 600 kr annars 49 kr

1-3 dagars leverans

1-3 dagars leverans

+200.000 nöjda kunder

+200.000 nöjda kunder

Nordens största utbud för män

Nordens största utbud för män

Forlängd retur till 01/02/2026 – Läs mer

Forlängd retur till 01/02/2026 – Läs mer

Vanliga frågor


Vi strävar alltid efter att skicka din beställning så snabbt som möjligt. Vi tar emot varor från våra leverantörer varje vardag och eftersom vi är lagerförsäljare av de flesta produkter kan vi leverera mycket snabbt.

Om din beställning har skickats och du inte har fått den senast 3 dagar efter avsändning är du välkommen att kontakta oss. Vi levererar inom 1–3 arbetsdagar.
Tyvärr tenderar orderbekräftelser att hamna i ditt SPAM-filter, så försök alltid leta där först.

Ditt SPAM-filter kan också kallas "Oönskad e-post" eller "Reklam", beroende på ditt e-postsystem.

Som tur är händer det sällan att vårt system inte skickar en orderbekräftelse till den e-postadress du angav när du gjorde din beställning – och i själva verket beror det ofta helt enkelt på att du har skrivit in din e-postadress felaktigt.

Om du vill ha en bekräftelse på att din beställning har gått igenom behöver du bara skicka ett mail där du anger ditt fullständiga namn och den mailadress du registrerat dig med på made4men.se. Vi kommer då att kontrollera om beställningen har gått igenom och återkommer till dig så snart som möjligt.
Om något saknas i din beställning beklagar vi såklart mycket! Vi är bara människor och ibland gör vår duktiga lagerpersonal ett misstag.

Det är med största sannolikhet bara ett paketeringsfel, och det fixar vi såklart så fort vi kan. Skriv bara ett mail till vår kundtjänst och beskriv felet – och ange ditt ordernummer. Vi kommer sedan att undersöka ärendet och skicka det saknade föremålet så snart som möjligt.

Om du har fått en annan produkt än den beställda ber vi dig skicka en bild på varan, samt streckkoden på varan. Då har vi möjlighet att undersöka hur detta beklagliga misstag kunde ha skett. Och självklart kommer vi att rätta till det.

SÅ GÖR DU: Skriv ett e-postmeddelande till: customerservice@firtal.com
Du är fri att avbryta en beställning hos oss om den inte redan packas eller redan har skickats – vi kan tyvärr inte stoppa det. Våra lagerfolk packar snabbt, så vi kan inte alltid garantera att vi kommer att kunna avboka det.

Om du vill ha den makulerad måste du skynda dig och kontakta vår kundtjänst samma dag som beställningen görs om du vill avbryta den. Vår kundtjänst svarar snabbt på mejl på customerservice@firtal.com.

Vänligen ange ditt ordernummer så undersöker vi om vi kan avbryta din beställning och i så fall bekräfta annulleringen.
Tyvärr kan vi inte garantera att vi kommer att kunna göra ändringar i din beställning, då de är snabba att behandla beställningar i vårt lager, men vi vill gärna prova. Kontakta oss så snart som möjligt efter beställning så undersöker vi om det är möjligt.

Men oavsett vad är det inte möjligt att lägga till varor i din beställning. Din betalning är säkrad genom NETS, så vi kan aldrig ta ut ett högre belopp än du ursprungligen beställde och godkände. Din säkerhet är vår högsta prioritet.
Du kan lägga till present- och rabattkoder till din beställning så att du får en rabatt eller en present som ingår i din beställning. Present-/rabattkoden skrivs in i varukorgen eller vid registrering av dina uppgifter.

Du anger koden i fältet: "Ange presentkortsnummer eller rabattkod..."

Om koden inte fungerar, kontrollera om bokstäverna är stora eller små eller om det finns ett mellanslag någonstans.
Din faktura skickas inte automatiskt till dig – varken elektroniskt eller i paketet. Du får istället en orderbekräftelse via e-post.

Om du behöver en faktura kan du alltid kontakta vår kundtjänst på customerservice@firtal.com och begära att den skickas.
Du får alltid fri frakt när du väljer PostNord 1:a-klassbrev för hemleverans och beställer för över 600 kr. Beställer du för mindre än 600 kr tillkommer en fraktavgift på 49 kr.

Om du inte har möjlighet att välja PostNord 1:a-klassbrev erbjuder vi även fri frakt via DHL Paketshop.
Detta beror med största sannolikhet på att ditt pakets mått eller vikt överskrider gränsen för PostNord 1:a-klassbrev. Din försändelse får inte väga mer än 2 kg (inklusive förpackning).

När en beställning överstiger storlek och/eller vikt försvinner alternativet automatiskt. Du kan dock alltid välja DHL Paketshop som leveransmetod.
Vi skickar helst din beställning med hemleverans om du har valt detta. Om det inte går att leverera paketet till dörren – till exempel om adressen inte är tillgänglig eller om leveransen bedöms som osäker – omdirigerar PostNord automatiskt försändelsen till en närliggande paketbutik.

Om ditt paket har hamnat i en paketbutik kan det också bero på att det är för stort. Din försändelse får inte väga mer än 2 kg (inkl. emballage) vid hemleverans.

När en beställning överstiger dessa gränser skickas den därför till en paketbutik, där PostNord kan hantera större och tyngre försändelser.
Stopp­tiderna visar när du senast måste beställa för att få med din order i nästa leverans.

Stopp­tiderna varierar mellan de olika transportörer vi använder. Nedan kan du se när du behöver beställa för att din order ska skickas samma dag.

Måndag – Torsdag Fredag Lördag Söndag
GLS 19:30 16:00 Ingen 16:00
DAO Home 16:00 16:00 16:00 16:00
DAO Shop 19:30 16:00 16:00 16:00
PostNord 17:30 16:00 Ingen Ingen
Om ditt paket inte har kommit fram inom den utlovade leveranstiden, kontakta vår kundtjänst på customerservice@firtal.com inom 5 dagar så att vi kan efterlysa det hos fraktbolaget. Oftast lokaliseras paketet snabbt och levereras till dig.

Om paketet inte kommer fram efter efterlysningen ersätter vi naturligtvis försändelsen och skickar en ny beställning till dig.

Kom ihåg att ange ditt ordernummer och/eller paketnummer i din förfrågan när du kontaktar oss.
Om du ångrar ditt köp har du 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. Meddela vår kundtjänst innan de 14 dagarna har passerat.

Skriv ut och fyll i returformuläret och lägg det i paketet – annars kan hanteringstiden förlängas.

Returformulär

Paket som skickas till fel fraktmetod/ombud returneras och måste skickas igen.

Du betalar själv returfrakten; denna kostnad återbetalas inte.

Returer utan ordernummer kan tyvärr inte hanteras. Återbetalning sker först efter att varan har kontrollerats hos oss. Om vi mottar en produkt som inte kan returneras (t.ex. bruten försegling eller skada orsakad av användning) skickas den tillbaka till dig.

Du förlorar ångerrätten om du bryter förseglingen på varor som av hälso- eller hygienskäl inte är lämpliga att returnera.

Julklappar som köps från och med den 22 oktober kan returneras eller bytas fram till den 1 februari 2026. Det betyder att du kan handla i god tid och ändå ha full returrätt efter jul.

Observera att kosttillskott och livsmedel endast omfattas av den vanliga ångerrätten på 14 dagar.

Kontakta vår kundtjänst.

Om en eller flera av dina produkter har gått sönder under frakten, kontakta oss inom 5 dagar efter att du mottagit paketet.

E-post: customerservice@firtal.com

Bifoga bilder så att vi kan bedöma skadan: på paketet (minst en bild där fraktsedeln syns), innerförpackningen samt den/de skadade produkterna.

OBS: Spara både paket, innerförpackning och den skadade produkten tills vi har löst ärendet tillsammans.

Tack på förhand.
Du kan betala din beställning med bank- och kreditkort eller MobilePay. Vi stödjer följande kort:

Visa
Visa Electron
Mastercard
Maestro
Enligt gällande regler debiteras ditt kort först när varorna har skickats till dig.

När beställningen har skickats ser du debiteringen på ditt konto. På kontoutdraget står vårt företagsnamn: Firtal Web.

Om en beställning avbokas återbetalas beloppet; då dras inga pengar från din bank.
Vissa kort reserverar beloppet direkt efter köp. Om du har avbokat en beställning kan reservationen därför ligga kvar på kontot en tid.

Reservationen släpper normalt automatiskt inom upp till 28 bankdagar och kan endast tas bort av din bank.

Kontakta din bank för information om deras regler, eller invänta att reservationen upphör automatiskt.

Made4men kan inte ta bort reservationen; det kan endast din bank.

Läs mer om reserverade belopp hos e-mærket >
Om du av någon anledning ångrar ditt köp efter att paketet har skickats kan du fortfarande använda din ångerrätt enkelt.

Vi hänvisar till våra villkor, så att du alltid har de senaste och gällande reglerna.

(Reglerna uppdateras årligen enligt e-märket och gällande lagstiftning – vi följer dessa för att du ska känna dig trygg som kund.)

Om du vet att du inte vill ha ditt paket och det redan är på väg, kan du neka mottagandet. Med PostNord och GLS kan du neka direkt vid leverans, och vid paketombud kan du helt enkelt låta bli att hämta ut paketet – det returneras då automatiskt till oss.

När vi har mottagit paketet återbetalar vi beloppet till det kort du använde vid köpet.

Om du redan har mottagit beställningen kan du naturligtvis också skicka tillbaka den till oss. Kom ihåg att alltid kontakta vår kundtjänst via mejl och informera oss om att du vill ångra ditt köp, samt ange ditt ordernummer för snabbare hantering.

Mejla oss på customerservice@firtal.com.
Om varan har minskat i värde på grund av att den använts mer än nödvändigt för att fastställa dess art, egenskaper och funktion, kan du endast få tillbaka en del av köpesumman – eller inget alls.

Varor ska returneras i originalförpackning och eventuellt skyddande emballage får inte vara brutet. Med andra ord ska varan returneras i väsentligen samma skick och mängd som vid mottagandet.

Förseglade varor som inte är lämpliga att returnera av hälsoskydds- eller hygienskäl kan inte ersättas om förseglingen brutits efter leverans.

Du förlorar ångerrätten om du bryter förseglingen på varor som omfattas av dessa regler.
Du har två års reklamationsrätt från den dag du mottar dina varor.

Om en vara har skadats under transporten måste du reklamera inom 5 dagar efter att du upptäckt felet. För övriga fel gäller 24 månaders reklamationsrätt enligt köplagen.

Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar något. Skicka ett mejl till customerservice@firtal.com och beskriv felet, samt ange ordernummer och vilken vara det gäller. Vi hjälper dig snabbt och enkelt.
Skicka inte tillbaka något till oss innan du har kontaktat oss – vi kan ofta lösa problemet snabbare än du tror. 😃

Du har alltid två års reklamationsrätt från den dag du mottar dina varor.

Om varan har skadats under transporten måste du reklamera inom 5 dagar efter att du upptäckt felet. Annars gäller 24 månaders reklamationsrätt enligt köplagen.

Så här gör du:

Skicka ett mejl till customerservice@firtal.com och beskriv problemet. Ange ditt ordernummer och vilken produkt det gäller. Ju mer information vi får, desto snabbare kan vi hjälpa dig.
Om vi av misstag har skickat fel produkt till dig ber vi om ursäkt.

Kontakta oss på customerservice@firtal.com och bifoga ditt ordernummer samt en bild på produkten och streckkoden på förpackningen. Vi ordnar givetvis en snabb lösning.
Genom att skapa ett konto i vår shop får du flera fördelar – du kan genomföra köp snabbare, spara leveransadresser, följa dina beställningar och mycket mer.

Klicka på ”Logga in” längst upp på sidan och ange dina uppgifter.

Om du har glömt ditt lösenord kan du alltid återställa det. Läs mer under frågan ”Hur återställer jag lösenordet till mitt konto?”.
Om du har ett kundkonto hos oss och har glömt eller tappat bort ditt lösenord kan du enkelt återställa det själv.

Återställ lösenord här >

Om det mot förmodan inte fungerar kan du alltid mejla vår kundtjänst på customerservice@firtal.com, så hjälper vi dig att återställa ditt lösenord.
Nej, det är inte möjligt att teckna något abonnemang med månadsbetalning eller liknande förmåner hos Made4men.
Om du har anmält dig till vårt nyhetsbrev och inte längre vill ta emot det, kan du enkelt avregistrera dig via länken längst ner i varje nyhetsbrev.

Länken är märkt ”avregistrera” eller ”unsubscribe”. Du kan också avregistrera dig direkt via länken nedan.

Avregistrera nyhetsbrev här >
Vår kundtjänst hjälper dig gärna om du har frågor om våra produkter.

Mejla oss på customerservice@firtal.com och beskriv gärna din fråga så tydligt som möjligt, så kan vi ge dig bästa möjliga vägledning.
Det är tyvärr inte möjligt att hämta din beställning direkt hos oss. Du kan istället välja leverans med DAO, som vanligtvis levererar inom 1–2 dagar.
För att kunna ge dig bästa service sparar vi viss personlig information om dig.

Enligt GDPR har du alltid rätt att få insyn i, eller få dina uppgifter raderade.

Skicka bara ett mejl till vår kundtjänst på customerservice@firtal.com om du vill få tillgång till eller radera dina uppgifter.
Om du är företag, leverantör, bloggare eller influencer och vill samarbeta med oss, kontakta vår kundtjänst via customerservice@firtal.com.

Vi vidarebefordrar din förfrågan till rätt person hos oss, och om det är av intresse återkommer vi till dig.

Av säkerhets- och integritetsskäl lämnar vi inte ut direkta mejladresser eller telefonnummer till enskilda medarbetare – all kontakt sker via kundtjänsten.
Hittar du inte svaret på din fråga? Du är alltid välkommen att kontakta oss via telefon eller mejl så hjälper vi dig gärna.

Skicka ett mejl till customerservice@firtal.com – vi strävar efter att svara inom 24 timmar. Under helger kan svarstiden vara något längre.

Du kan även ringa oss på telefon 08-123 45 67, måndag till fredag kl. 10.00–15.00. Observera att vi har lunchstängt mellan kl. 12.00 och 13.00.

Följ oss och få inspiration här