Fri frakt över 600 kr

Fri frakt över 600 kr

2-5 dagars leverans

2-5 dagars leverans

+200.000 nöjda kunder

+200.000 nöjda kunder

Vi byter gåvor fram till 1. februari

Klarna - Betala nu eller senare

ingen produkter fundet

Kategorier

Vanliga frågor

Tillbaka x

Hitta svar på dina frågor här

Vi strävar alltid efter att skicka din beställning så snabbt som möjligt. Vi tar emot varor från våra leverantörer varje vardag och eftersom vi är lagerförsäljare av de flesta produkter kan vi leverera mycket snabbt.

Om din beställning har skickats och du inte har fått den senast 3 dagar efter avsändning är du välkommen att kontakta oss. Vi levererar inom 2-6 arbetsdagar.
Tyvärr tenderar orderbekräftelser att hamna i ditt SPAM-filter, så försök alltid leta där först. Ditt SPAM-filter kan också kallas "Oönskad e-post" eller "Reklam", beroende på ditt e-postsystem.

Som tur är händer det sällan att vårt system inte skickar en orderbekräftelse till den e-postadress du angav när du gjorde din beställning – och i själva verket beror det ofta helt enkelt på att du har skrivit in din e-postadress felaktigt.

Om du vill ha en bekräftelse på att din beställning har gått igenom behöver du bara skicka ett mail där du anger ditt fullständiga namn och den mailadress du registrerat dig med på made4men.se. Vi kommer då att kontrollera om beställningen har gått igenom och återkommer till dig så snart som möjligt.
Om något saknas i din beställning beklagar vi såklart mycket! Vi är bara människor och ibland gör vår duktiga lagerpersonal ett misstag.

Det är med största sannolikhet bara ett paketeringsfel, och det fixar vi såklart så fort vi kan. Skriv bara ett mail till vår kundtjänst och beskriv felet - och ange ditt ordernummer. Vi kommer sedan att undersöka ärendet och skicka det saknade föremålet så snart som möjligt.

Om du har fått en annan produkt än den beställda ber vi dig skicka en bild på varan, samt streckkoden på varan. Då har vi möjlighet att undersöka hur detta beklagliga misstag kunde ha skett. Och självklart kommer vi att rätta till det.

SÅ GÖR DU: Skriv ett e-postmeddelande till: customerservice@firtal.com
Du är fri att avbryta en beställning hos oss om den inte redan packas eller redan har skickats – vi kan tyvärr inte stoppa det. Våra lagerfolk packar snabbt, så vi kan inte alltid garantera att vi kommer att kunna avboka det.

Om du vill ha den makulerad måste du skynda dig och kontakta vår kundtjänst samma dag som beställningen görs om du vill avbryta den. Vår kundtjänst svarar snabbt på mejl på customerservice@firtal.com.

Vänligen ange ditt ordernummer så undersöker vi om vi kan avbryta din beställning och i så fall bekräfta annulleringen. När du inte kontaktar oss innan din beställning har skickats från vårt packhus kan du alltid returnera den – men vi kommer givetvis att göra allt för att försöka avboka den.

Du kan också neka mottagande när ditt paket levereras, eller själv returnera paketet till oss - se punkten: Kan jag returnera en produkt/beställning?.

Om du vägrar mottagande kommer paketet att returneras till oss. Om du väljer denna lösning, vänligen kontakta vår kundtjänst på maila och informera oss om detta i god tid, så att vi kan återbetala beloppet för din beställning så snart som möjligt när paketet returneras till oss.

I detta sammanhang påpekar vi att Teller och PBS som sköter krediteringen ibland kan ha en karenstid på 3-7 dagar, så det kan ta lite tid innan du kan se pengarna på ditt konto igen.
Tyvärr kan vi inte garantera att vi kommer att kunna göra ändringar i din beställning, då de är snabba att behandla beställningar i vårt lager, men vi vill gärna prova. Kontakta oss så snart som möjligt efter beställning så undersöker vi om det är möjligt.

Men oavsett vad är det inte möjligt att lägga till varor i din beställning. Din betalning är säkrad genom NETS, så vi kan aldrig ta ut ett högre belopp än du ursprungligen beställde och godkände. Din säkerhet är vår högsta prioritet.
Du kan lägga till present- och rabattkoder till din beställning så att du får en rabatt eller en present som ingår i din beställning. Present-/rabattkoden skrivs in i varukorgen eller vid registrering av dina uppgifter.

Du anger koden i fältet: "Ange presentkortsnummer eller rabattkod..."

Om koden inte fungerar, kontrollera om bokstäverna är stora eller små eller om det finns ett mellanslag någonstans.

Är det en rabattkod du fått via e-post?
När du får rabattkoder eller erbjudanden via nyhetsbreven sätts ofta kriterier för när du kan använda koden. Vi rekommenderar därför att du läser mejlet och informerar dig om vilka villkor som måste uppfyllas för att du ska kunna använda koden.
Din faktura skickas faktiskt inte automatiskt till dig. Varken elektroniskt eller i paketet du får. Du får istället en orderbekräftelse via e-post.

Om du behöver en faktura kan du alltid kontakta vår kundtjänst och begära att den skickas.
Du får alltid fri frakt när du väljer PostNord 1:a-klass brev för hemleverans och beställer för över 600 kr. Beställer du för mindre än 600 kr. tvingas vi debitera 39 kr. för leverans.

Om du inte har möjlighet att välja PostNord 1:a-klassbrev tillhandahåller vi fri frakt hos DHL Paketshop.

Detta beror med största sannolikhet på att ditt pakets mått och vikt överskrider begränsningarna för PostNord A-klassbrev. Din försändelse får inte väga mer än 2 kg (inklusive förpackning).

Tyvärr, när en beställning överstiger storlek och/eller vikt, försvinner alternativet. Du kan dock alltid välja DHL Parcelshop som leveranssätt.
Vi vill helst skicka din beställning med hemleverans om du har beställt denna. Om det inte går att leverera paketet till dörren, eller om detta visar sig vara osäkert, så omdirigerar PostNord det till en PostNord paketbutik i ditt närområde.

Om ditt paket har hamnat i en paketbutik kan det också bero på att paketet är för stort. Din försändelse får inte väga mer än 2 kg (inkl. emballage) med hemleverans.

När en beställning överstiger storlek och/eller vikt måste vi tyvärr byta försändelse till en paketbutik, där det inte finns samma storlek/viktbegränsning, då PostNord kör bilar till paketbutiken

Om du har angett ofullständig leveransinformation - och detta händer ganska ofta - skriv till oss så snart som möjligt på customerservice@firtal.com.

Du behöver helt enkelt ange ditt ordernummer och korrekt information, och om beställningen inte är packad än kan vi rätta till felet och skicka din beställning till dig med rätt information.

Skulle beställningen skickas med fel namn/adress hamnar den med största sannolikhet i en paketbutik, så länge adressen är ogiltig. Om den levereras till den adress du angett av misstag, vänligen kontakta hushållet på denna adress.

Skynda dig att kontakta oss så att vi kan få adressen rättad innan din beställning skickas. Att fela är mänskligt, och många har gjort det före dig 😃

Stoptiderne viser, hvornår du skal bestille inden for, at få din ordre med i næste forsendelse. 

Stoptiderne varierer mellem de forskellige transportører, vi benytter. Nedenfor kan du se, hvornår du skal have bestilt for, at få din ordre med ved næste afhentning. Vi afsender med den valgte transportør. 
Mandag - Torsdag
Fredag
Lørdag 
Søndag
GLS19:3016:00Ingen16:00 
DAO Home16:0016:00 16:00 16:00 
DAO Shop19:3016:00 16:00 16:00 
Postnord17:3016:00 Ingen ingen
Hvis din pakke ikke er kommet frem i løbet af den lovede leveringstid, skal du kontakte vores kundeservice: kundeservice@made4men.dk indenfor 5 dage, så vi kan få pakken efterlyst hos fragtselskabet. Oftest lokaliseres pakken hurtigt, og bliver leveret til dig. 

Hvis ikke din pakke kommer frem efter efterlysningen, så vil vi som afsender af pakken naturligvis erstatte den for dig, og sende en ny afsted. 

Husk at notere dit ordrenummer og/eller pakkenummer på din henvendelse, når du kontakter os angående problemet. 

Skulle du mod forventning fortryde dit køb, har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget din vare. Du skal blot give vores kundeservice besked inden de 14 dage er gået.

Vi beder dig venligst printe og udfylde dette dokument og vedlægge det i pakken. Det er vigtigt du gør begge dele - ellers kan det forlænge håndteringstiden.


Returformular 

Pakker, der sendes med DAO eller til pakkeshops, vil komme retur og skal fremsendes på ny.

Du skal selv betale for returneringen af produktet, denne omkostning refunderer vi ikke.

Returnerede varer uden ordrenummer vil desværre ikke blive ekspederet. Vi kan ikke garantere, at du får pengene retur for et produkt, før vi har beset produktet i vores varemodtagelse. Hvis vi modtager et produkt, som du ikke kan returnere (f.eks. pga. brudt emballage eller fordi du selv er skyld i defekten) vil vi blot sende produktet retur til dig.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Er et eller flere af dine produkter gået i stykker under fragt, så skriv til os indenfor 5 dage fra du har modtaget pakken.

Emailadresse: kundeservice@made4men.dk

Vi skal have nogle billeder fra dig, som du skal sende med i mailen, så vi selv kan vurdere skadens omfang. De billeder vi skal bruge er: 

Selve pakken(min. et billede hvor man kan se pakkelabel), Indpakningen som lå ved produkterne i pakken, Det/de produkt/produkter, som har taget skade

OBS: det er meget vigtigt, at du gemmer både pakken, indpakningen og produktet, der har taget skade, indtil vi har været i dialog omkring problemet, og indtil vi har løst det for dig.

På forhånd tak.

Når du skal betale din ordre kan du betale med kreditkort eller Mobilepay. Vi understøtter følgende betalingskort:

Visa Dankort
Visa
Visa Electron
Mastercard
Maestro.
Ifølge lovgivningen må vi først trække penge fra dit kort, når varerne sendes afsted til dig.

Når du laver din ordre, og indtaster dine betalingsoplysninger eller betaler med Mobilepay, accepterer du blot, at vi må hæve dine betaling, når din ordre sendes.

Når ordren er afsendt, vil du opleve at pengene hæves på din konto. På dit kontoudtog vil der fremgå vores koncern navn: Firtal Web

Når en ordre annulleres, vil betalingen ligeledes blive det. Der vil derfor ikke blive hævet noget i din bank

I Danmark er det ikke lovligt at hæve pengene for en ordre før, den er afsendt. Dog findes der betalingskort, hvor beløbet bliver reserveret lige efter købet.

Har du gennemført en bestilling og betalt med MasterCard eller VISA Electron, og efterfølgende annulleret din ordre, så vil beløbet fortsat være reserveret på din konto.

Denne reservation varer i 28 bankdage, og kan ikke fjernes af andre end din bank. Reservationen udløber automatisk efter de 28 bankdage.

Om du kan få slettet en reservation, afhænger af de kortholderregler, der fulgte med, da du fik dit kort. Reglerne fra bank til bank minder meget om hinanden, men kan dog variere, så kontakt din bank for mere info. Eller vent evt. på, at de 28 bankdage er gået, og reservationen ophører af sig selv.

Made4men har ingen adgang til at få denne reservation slettet, det er udelukkende din bank.


Hvis du af en eller anden grund fortryder dit køb efter pakken er afsendt, kan du stadigvæk bruge din fortrydelsesret ganske nemt.

Vi henviser, for en sikkerheds skyld, til vores forretningsbetingelser, så du altid har de helt opdaterede og gældende betingelser:

(Regeringen og e-mærket regulerer dette en gang om året - og vi vil gerne overholde alle regler så du er bedst muligt sikret som kunde)

Hvis du allerede nu ved, at du ikke ønsker din pakke, og den er på vej har du forskellige muligheder for at nægte modtagelse. Med Postnord og GLS kan du nægte modtagelse og med pakkeshop, kan du undlade at hente pakken således at pakken automatisk sendes retur til os. 

Når vi har modtaget pakken vil vi sætte pengene tilbage på det kort, du har betalt med.

Har du modtaget din ordre, og har fortrudt købet, er du velkommen til at sende din ordre retur til os.

I begge tilfælde, vil vi bede dig huske, at skrive til vores kundeservice pr. mail, hvor du informere om, at du har fortrudt dit køb. Her må du meget gerne oplyse dit ordrenummer, så vi hurtigt og nemt kan ekspedere din sag, når den kommer ind ad døren.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet tilbage.

Varerne skal returneres i original emballage, og evt. beskyttende emballage om produktet må ikke være brudt. Du har med andre ord pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, kan vi desværre ikke refundere for. 

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Du har naturligvis to års reklamationsret, som gælder fra den dag du modtager dine varer.

Hvis varen er gået i stykker under fragt ved ankomst, skal du reklamere inden 5 dage efter, at du har opdaget fejlen. Ellers har du reklamationsret i 24 måneder under købelovens regler, hvis et produkt går i stykker.

Du skal blot sende en e-mail til vores kundeservice og beskrive problemet. Sørg for at oplyse det pågældende ordrenr. og hvilken vare det drejer sig om i mailen.

Send ikke noget retur til os før du har skrevet med os. Vi kan ofte hjælpe hurtigere og bedre.
Send ikke noget retur til os før du har skrevet med os. Vi kan ofte hjælpe hurtigere og bedre end du tror 😃

Du har naturligvis to års reklamationsret, som gælder fra den dag du modtager dine varer.

Hvis varen er gået i stykker under fragt ved ankomst, skal du reklamere inden 5 dage efter, at du har opdaget fejlen. Ellers har du reklamationsret i 24 måneder under købelovens regler, hvis et produkt går i stykker.

Vi henviser lige for en god ordens skyld til vores forretningsbetingelser:

I praksis er det dog ikke så langhåret som juraen gør det til.

- Du kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. (Forudsat at reklamationen er berettiget, naturligvis)

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest op til to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af holdbarhedsperioden,

Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til vores kundeservice - og det er du jo allerede i gang med.

Sådan gør du

Du skal blot sende en e-mail til vores kundeservice: kundeservice@made4men.dk og beskrive problemet. Sørg for at oplyse det pågældende ordrenummer og hvilken vare det drejer sig om i mailen.

Jo mere info vi kan få på forhånd, jo hurtigere kan vi hjælpe dig.
Hvis vi er kommet til at sende dig et forkert produkt, beklager vi mange gange. 

Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice - kundeservice@made4men.dk

Vi skal bede dig sende os dit ordrenummer samt et billede af det forkerte produkt og stregkoden på det. Så skal vi naturligvis nok være behjælpelige med en god løsning.
Ved at oprette en konto i vores shop, får du nogle fordele, så som at du kan gennemføre dine køb meget hurtigere, gemme flere leveringsadresser, se og spore dine ordrer på din konto og meget mere.

Klik på "Log ind" som er placeret helt i toppen af hjemmesiden. 

Indtast dine log-in oplysninger i dit korrekte felter. 

Har du mistet dit kodeord til din kundekonto, så kan du dette blive nulstillet. Se hvordan du nulstiller det under “Hvordan nulstiller jeg adgangskoden til min konto?” 
Hvis du har en kundekonto hos os, og desværre har glemt eller mistet din kode, så kan du altid selv nulstille den.



Skulle dette drille af den ene eller anden grund, så send en mail til vores kundeservice: kundeservice@made4men.dk så vil vi sørge for at nulstille dit kodeord fra vores side af.
Det er ikke muligt tilkøbe et abonnement med diverse fordele mod månedlig betaling.

Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, og ikke længere ønsker at modtage det, så kan du afmelde det via et hvert nyhedsbrev, du modtager.

Nederst i e-mailen, vil der stå “afmeld” eller “unsubscribe”. Du kan også afmelde den herunder.
Vores kundeservice vil gerne forsøge om vi kan hjælpe dig med dit spørgsmål. 

Send blot en mail til: kundeservice@made4men.dk
Du må meget gerne være omhyggelig i dit spørgsmål, og i dine kriterier herom, så vi kan give dig en så præcis og tilfredsstillende vejledning som muligt. 

Det er desværre ikke muligt at afhente din ordre på vores matrikel. Du kan i stedet vælge vores forsendelsesmetode, via DAO. Oftest vil du så have din pakke i hænde allerede i løbet af 1-2 dage.
For at kunne betjene og servicere dig, opbevarer vi naturligvis en mængde persondata om dig.

Det er dog altid muligt i henhold til Persondataforordningen, at få sin data slettet eller få indsigt i den.

Hvis du ønsker at få indsigt i din data eller slettet din data sender du blot en email til vores kundeservice.


Skriv til os på kundeservice@made4men.dk
Hvis du er en virksomhed, leverandør, blogger/influencer, der ønsker et samarbejde, skal vi bede dig kontakte vores kundeservice.

Du bedes skrive på kundeservice@made4men.dk, og vi vil være behjælpelige med at sende din henvendelse videre til rette person hos os. Hvis det har interesse for os, vil vi vende tilbage til dig.

Vi udleverer ikke specifikke emailadresser eller telefonnumre på de øvrige ansatte hos os, så alt skal igennem vores kundeservice.

Har du ikke fundet svar på dit spørgsmål, skal du være mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller email, så vi kan hjælpe dig.

Du er altid velkommen til at sende os en mail. Vi bestræber os på, at besvare den indenfor 24 timer. Dog kan der være længere svartid i Weekenderne, hvorfor der her må forventes lidt længere svartid


Alternativt kan du ringe til os på telefon 89 88 17 78, hvor telefonen er åben mandag til fredag kl. 10.00-15.00

Vi gør opmærksom på, at der holdes lukket mellem 12.00 - 13.00.